BLOG

Nyerges Ágnes: A temperamentumok kezelése

Kezdő kézimunkatanárként az egyik, talán legérdekesebb tapasztalásom az volt, hogy a gyermekek mennyire egyéni módon közelítik meg ugyanazt a feladatot. Meglepett, hogy néhányan könnyedén, gyorsan, nagyon határozottan tervezik meg a munkájukat, mások pedig sokat gondolkodnak, hezitálnak, újrakezdenek, míg végül el tudják készíteni azt a tervet, amivel elégedettek.

Tovább a cikkhez >>>

A sportolásról waldorfos szemmel

Waldorfos berkekben gyakran jelenik meg az az aggály, hogy szabad-e a gyermeknek pl. fitnessre járni, modern táncra járni, focizni, vagy versenyszerűen teniszezni. Mi a helyes szülői hozzáállás ehhez a kérdéshez?

Tovább a cikkhez >>>

A pásztorjátékról

November elején minden Waldorf-iskolában lázas készülődés kezdődik a karácsonyi ünnepkör sokféle eseményének megünneplése miatt. Ezeknek az eseményeknek csúcspontja a karácsonyi szünet előtti utolsó tanítási nap estéjén előadott Karácsonyi Játék...

Tovább a cikkhez >>>

Kovács Attila: Várakozás felsőfokon - Advent

Advent várakozást jelent, de várakozni is tudni kell!

A várakozás minőségében a valósághoz való viszonyunk minősége mutatkozik meg. Hogyan viszonyulunk a valósághoz, mit vallunk a valóságról?

Tovább a cikkhez >>>


Egri Ági: Szólóest vagy zenei est?

Én makacsul zenei estként emlegetem még akkor is, ha nem megy át a köztudatba ez a szóhasználat. Más okom volt erre az első alkalommal – ekkor egyszerűen csak „fáztam” a kifejezéstől, és nem akartam leszűkíteni a kereteinket a szóló zenélésre -, és más most, 3 év tapasztalata után. Mindig nagy a siker, a közönség hálás a gyerekeknek a produkciókért. De azt, hogy mi van a háttérben, talán érdemes egy kicsit közelebbről is megmutatni.

Tovább a cikkhez >>>