BLOG

Egyetemisták írták rólunk

Évek óta tartó szakmai kapcsolatot ápolunk a Szegedi Egyetemmel. Leendő tanárhallgatók vesznek részt rendszeresen a tanóráinkon. A 2023. őszén hozzánk látogatóktól kaptunk egy-egy rövid visszajelzést, és nem tagadjuk, hogy jól esett olvasni a soraikat:

Tovább a cikkhez >>>

Pintér Krisztina: Távoktatás a Waldorf-iskolában

"Pár napja alaposan kizökkentünk a megszokásból.  Tantermeink üresen állnak és az ember-ember közötti, gyermek-tanár közötti találkozások tere egy másik világba kényszerül. Meddig mehetünk el? "

Tovább a cikkhez >>>

Az evangélium jelképes növényei

Nem is gondolnánk, hogy a növények gazdag szimbólumrendszerében mennyi növény kapcsolódik a húsvéthoz. 

Tovább a cikkhez >>>

Vatai Gábor: Tiszta formák

"Mit teszel akkor, ha az a téma, amivel foglalkoznod kell három hétben, tulajdonképp a történelem összes korszakát felöleli? Hogyan beszélsz úgy birodalmakról, hogy megragadod a sajátosságukat, de közben nem időzhetsz sokáig egyiknél sem, mert a cél nem a mélyfúrás, hanem a korszakokon átívelő folyamatok megismerése? "

Tovább a cikkhez >>>

Marcus Kranenburg: Karácsonyi ígéret

"Manapság valahogyan kínos helyzetben vagyunk a karácsonyi történettel kapcsolatosan. Ha őszinték akarunk lenni, nem igazán értjük már azt a képet, amelyet a lelkünkről mutat..."

Tovább a cikkhez >>>

Vatai Gábor: Táblarajzok

Az epochák megtervezésénél sokszor felmerül az a kérdés, hogy mi is legyen a fókuszban. Mit érdemes egy adott korszakkal kezdeni? Mit lehet jól szemléltetni? Hogyan lehet úgy bemutatni, feldolgozni, hogy aktuális legyen a mondandó? Amíg ez a kérdés nem tisztázott, nem érdemes továbblépni a tervezgetéssel. 

Tovább a cikkhez >>>

Nyerges Ágnes: A temperamentumok kezelése 

Kezdő kézimunkatanárként az egyik, talán legérdekesebb tapasztalásom az volt, hogy a gyermekek mennyire egyéni módon közelítik meg ugyanazt a feladatot. Meglepett, hogy néhányan könnyedén, gyorsan, nagyon határozottan tervezik meg a munkájukat, mások pedig sokat gondolkodnak, hezitálnak, újrakezdenek, míg végül el tudják készíteni azt a tervet, amivel elégedettek. 

Tovább a cikkhez >>>

A sportolásról waldorfos szemmel

Waldorfos berkekben gyakran jelenik meg az az aggály, hogy szabad-e a gyermeknek pl. fitnessre járni, modern táncra járni, focizni, vagy versenyszerűen teniszezni. Mi a helyes szülői hozzáállás ehhez a kérdéshez?

Tovább a cikkhez >>>

A pásztorjátékról

November elején minden Waldorf-iskolában lázas készülődés kezdődik a karácsonyi ünnepkör sokféle eseményének megünneplése miatt. Ezeknek az eseményeknek csúcspontja a karácsonyi szünet előtti utolsó tanítási nap estéjén előadott Karácsonyi Játék... 

Tovább a cikkhez >>> 

Kovács Attila: Várakozás felsőfokon - Advent

Advent várakozást jelent, de várakozni is tudni kell! 

A várakozás minőségében a valósághoz való viszonyunk minősége mutatkozik meg. Hogyan viszonyulunk a valósághoz, mit vallunk a valóságról?

Tovább a cikkhez >>>


Egri Ági: Szólóest vagy zenei est?

Én makacsul zenei estként emlegetem még akkor is, ha nem megy át a köztudatba ez a szóhasználat. Más okom volt erre az első alkalommal – ekkor egyszerűen csak „fáztam” a kifejezéstől, és nem akartam leszűkíteni a kereteinket a szóló zenélésre -, és más most, 3 év tapasztalata után. Mindig nagy a siker, a közönség hálás a gyerekeknek a produkciókért. De azt, hogy mi van a háttérben, talán érdemes egy kicsit közelebbről is megmutatni.

Tovább a cikkhez >>>